Fes clic a les imatges per veure la galeria completa

Castell De Burriac Des De Torre Ametller

El castell de Burriac: la millor talaia del Maresme

Començarem la ruta al costat de l’ermita de Santa Elena d'Agell i la preciosa masia restaurant de Cals Frares. Trobarem una pista tancada per una cadena que ens portarà fins al castell. Passarem pel costat de l’espectacular Torre Ametller, coneixerem la seva història i la de la família que la va construir, admirarem obertes pinedes de pi pinyoner amb boniques formacions granítiques i les constants vistes al castell ens ajudaran a superar alguns trams de forta pendent.

Un cop al coll de Codera seguirem un centenar de metres fins a trobar una pista a l’esquerra que ens portarà còmodament fins al castell de Burriac, talaia privilegiada amb vistes de 360º. A tota la franja del litoral maresmenc per una banda i a la serra del Montnegre i Corredor, el Turó de l’home, el Matagalls i els Cingles de Bertí per l´altre.

Qui vulgui escurçar la ruta pot tornar pel mateix camí fins a la Torre Ametller, pels que vulguin seguir gaudint d’aquesta completa ruta, farem el descens per un bonic corriol amb alguns trams de desgrimpada, abans d’arribar al coll agafarem a la dreta per desfer una mica el camí de pujada fins a trobar un corriol en descens a la nostra dreta.

Descendirem aquest agradable corriol envoltats per bruc arbori i cirerers d’arboç fins a arribar a una pista que ens portarà en direcció a la pedrera d’en Serra. Des d´aquí tornarem a agafar un corriol que ens portarà entre pins fins a la Pedra d´en Punsola i la Torre Ametller, a on agafarem de nou la pista principal de l´anada fins a l´aparcament.

Pendent: 448,0 metres
Distància: 7,2 quilòmetres
Tema: Paisatgístic Medi i arquitectura Geologia
Activitat: A peu
Tipologia: Circular
Dificultat: Fàcil

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts i serveis d'interès

Per a més informació podeu consultar la nostra política de galetes aquí